2013. aug. 21.

Dobogókőtől a Holdvilág-árokig

Nyáron már voltunk Dobogókőn és annyira tetszett (ráadásul rengeteg útvonal maradt ki), hogy már akkor elhatároztuk, hogy amint lesz lehetőségünk megint visszamegyünk. Az augusztusi hosszú hétvége kitűnő lehetőség volt.

Az első nap mint mindig a ráhangolódásról szólt, nem is voltunk hosszabb úton sehol... csak a Zsivány-sziklákat néztük meg harmadszor is :)

Második nap a Holdvilág-árok nevű helyet terveztük be. Sokat gondolkodtunk, hogy miképpen is közelítsük meg. Az végső terv az lett, hogy Dobogókőről indulunk a túraútvonalon lefelé a Holdvilág-árokhoz majd a Kiskovácsi pusztánál felszállunk a buszra és visszamegyünk Dobogókőre.

Érdemes figyelni a túrajelzéseket, mivel a térképek és a valóság nem mindig fedi egymást. 2 különböző térképünk is volt. Az egyiken a KÉK jelzésű vonal használható, míg a másikon ugyanez a szakasz nem használhatóként volt jelölve. Ez főleg a Dobogókő és Bükkipuszta közötti részre igaz.

A puszta után a PIROS majd a PIROS+ vonalon mentünk tovább. De útközben belefutottunk egy ásatási helyszínbe is.

A Holdvilág-árokba a Meteor létrán ereszkedtünk le. Rögtön mellette található az "Y" barlang.

itt a létra mellett hatalmas vízesésnek kellene lenni, de tavasszal az árvíz elvitt minden vizet...
most meg csak a szárasság maradt...

A kb 14km-es túra után holtfáradtan buszoztunk vissza a szállásra. De azért vacsora után még kimentünk körülnézni a kilátóba :)

1. Szép képes beszámoló. Hasznosan és egyben kellemesen töltöttétek a hétvégét.

2. Nagyon szeretem ezt az útvonalat, jó volt újra végigjárni veletek! Szépek a fotók is.