2013. okt. 6.

Ausztriai Medve-szurdok

Valahol augusztusban kezdődik a történet amikor is a házassági évfordulónkra nézegettem utazásokat. Jól ki is néztem egyet, mégpedig egy horvát tengerpartos kiruccanást a Rolitúra honlapján. Sajnos nem sikerült akkor elmennünk... majd a születésnapom előtt pár nappal kaptam egy levelet, amiben kérdezte Roland, hogy van-e kedvünk csatlakozni egy másik a tengerpartos utazáshoz. Nem is húzom tovább a dolgot, az a túra is elmaradt, az időjárás miatt...

Viszont becseréltük egy ausztriai Medve-szurdok túrára :)

Kb 5 órás buszos utazás után értünk el Mixnitz nevű faluba/városkába. Innen kezdődött séta a szurdok bejáratához. Már az elején vízesések mellett haladtunk el.

Kicsit több mint 1 óra alatt értünk fel a szurdok bejáratához.

Belépőjegy megvásárlása után kezdődött az igazán látványos rész. Vízesések, sziklák, hatalmas fák között, felett vezetett a kiépített túraútvonal. Kb 164 pallón/létrán vezetett az út, ami kb 2900-3000 lépcsőfokot foglal magába. 1896-ban pár fiatal nekivágott az akkor még járhatatlan völgynek. Nem volt szerencséjük, mert az egyikük lezuhant. Ekkor figyeltek fel erre a vidékre, és 1901-ben elkezdték kiépíteni az utakat.

Itt a csoport ketté vált. Az eleje a szurdok után még meg akarta hódítani az 1722 méteres „Hochlantsch” csúcsot, amely a Grazi-hegyvidék legmagasabb pontja. Mi is ehhez a csoporthoz csatlakoztunk. A csoport másik fele kis pihenő után indult neki lassabb tempóban.

Nagyon látványos ahogy a folyó dübörög alattunk-mellettünk. Kisebb-nagyobb vízesésekben lehetett gyönyörködni amik igazán fotóra kívánkoztak.

A hegyek találkozásánál egy nagyobb csoportos vízesést találtunk. Remekül kitalálták és megépítették a felvezető útvonalat. De rettentő bosszantó dolog volt, hogy a hidak mozogtak, ringtak ahogy az emberek mentek rajta. Sok kép sajnos nem sikerült emiatt... Igaz lehetett volna ISO-t emelni, de már régi a gépem a 800-at is csak elvétve használom a minőségromlás miatt.

mesés látványban van része annak aki lefelé is nézelődik :)

A szurdok kb felénél található egy kisebb pihenő ahol felfrissülhet a fáradt utazó.

Kicsit megpihentünk mi is. Majd indultunk tovább a szurdok végén található menedékházig. Érdemes megemlíteni, hogy itt már erősen lemaradtunk a csoportunktól... nem szeretünk futni, és ha már idáig eljöttünk akkor szerettünk volna gyönyörködni és fotózni. Plusz a fotózás is egyszerűbbé vált :)

Megálltunk pihenni a Zum Guten Hirten (1209 m) menedékháznál, és mivel át voltunk fázva rendesen... ittunk egy forró csokit.

Sajnos a csúcsra nem sikerült most felmennünk, de majd legközelebb feljutunk!

A visszavezető séta közben már rendesen elkapott minket a ködös idő. Sajnos a körben lévő hegyek már nem látszottak. Úgyhogy a kisebb dolgok felé fordultunk. Nem is kellett sok idő és megjelentek a virágok, gombák.

Egy biztos, mégpedig az, hogy aki teheti mindenképpen látogassa meg a Medve-szurdokot. Nem fog benne csalódni!

Tartozok még egy köszönettel a Rolitúra embereinek, hogy remekül menedzselték a csoportot. Igazán élvezetes volt a túra. Biztos vagyok benne, hogy fogunk még velük menni.

1. A szép fotók tanúsága szerint ez egy lélekzet elállítóan szép túra volt. Gratulálok! (Szívesen járnék én is ott, de a 3000 lépcsőfok már nem nekem való.)

1. Köszi. Nagyon szép volt az egész, egyszer majd tavasszal is meg kell néznünk több napsütéssel :)
      Nem olyan sok az a 3000 lépcső. Először mi is aggódtunk miatta, de könnyen leküzdhető.

2. Csodás fotósorozatot készítettél. Én is szívesen elmennék egy ilyen túrára a jövőben. Köszi az információkat és a megosztott élményeket.:-)

1. Köszi. Felétek is biztos van hasonló. Nem olyan régen volt egy természetfilm Erdély-Románia hegyeiről, állatairól... nagyon szép volt. Ha lenne több időnk, pénzünk megérne 1 hónapos körutazást :)

2. Ilyen kiépített, könnyen "megmászható" hely kellene nekünk, mert nem vagyunk túlságosan túrázós alkatok, a hegymászásról ne is beszélve. Biztosan nálunk is vannak hasonlók, csak érdeklődni kell. Az idén a Bucsecs hegységbe szerettem volna ellátogatni, sajnos nem jött össze, remélem jövőben sikerül.

3. Remek beszámoló, szép fotókkal illusztrálva. Hallottam már erről a helyről és képeket is láttam már róla, de élőben még nem volt alkalmam látni.

1. Köszi. Érdemes megnézni, tavasszal mi is megyünk még1x :)