2011. aug. 20.

Erdélyi barangolások 6.rész - A torockószentgyörgyi vár

Torockószentgyörgyi vár
Délután ellátogattunk a szomszédos falu mögötti hegyen álló várhoz.
A lovagvárat a 13. század végén gróf Torockay Illés építette a falu melletti sziklára. A várat 1704 nyarán gyújtották fel az osztrák csapatok, mint veszélyes kuruc fészket. A leomló törmelék betemette a pincék lejáratait is, azóta ezek érintetlenek.
A vár egyébként kapcsolatban állt az összes erdélyi várral: éjszaka tűzjelekkel, nappal pedig füstjelzésekkel üzentek egymásnak. Így minden információ fél órán belül Erdély bármely részére eljuttatható volt.

A képen is látható, hogy a várhoz felfelé vezető út eléggé nehézkes. A vége felé már sziklamászói képességekre volt szükségünk. Amikor felértünk a fent lévő emberek megszólaltak, hogy: "látjuk, sikerült az offroad-os felén feljönnötök...", mivel a vár másik oldalán volt a hivatalos kitaposott út :-)

Most hogy megmásztuk a falat, el tudjuk képzelni, hogy a miért volt nehéz bevenni 1-1 ilyen várat a régmúlt embereknek....

És tényleg....ezen az oldalon lényegesen könnyebb a terep.

Mint minden esetben most is a kilátás kárpótolja az embert.

A várral szemközt található az Akasztódomb.
A hírhedt akasztódomb Torockó és a szomszédos falu, Torockószentgyörgy főteréről, valamint a várból is egyaránt látható. A domb tetején ma is látható ennek az emelvénynek a helye, ahol az akasztófa állt. Itt végezték ki mindazokat, akik szembefordultak a hatalommal. Többek között az aranycsinálók is kötélen lógtak.

Pihenés és a szokásos csúcscsoki után szépen lassan lesétáltunk a könnyebbik úton. Ugye emlékeztek, hogy a a nehezebb oldalról közelítettük meg a várat, és most hogy leértünk a másik oldalon, hirtelen eszünkbe jutott, hogy az autót a másik oldalon hagytuk.....ezért egy hosszú séta még várt ránk. De nem akartuk a teljes dombot megkerülni, ezért egy újabb offroad-os utat találtunk a sáros, csúszós, tövises bokrokkal teleültetett domboldalon.

1. Hahaha ez jó volt :) ... bár gondolom akkor Ti nem mulattatok rajta. Ismét nagyon szépek a fotók, várjuk a folytatást!

2. @Kovács Miklós: Akkor éppen nem, de este a sör mellett már viccesebbnek tűnt.

3. Nagyon jók a képek és jó a beszámoló is. Székelykő megmászása után nekünk anno nem jutott rá energia, hogy felmenjük, így a tövéig túráztunk megnéztünk és indultunk is haza, jó volt,hogy kihagytuk, mert Torockó szélén elkapott minket a zivatar.

4. @Jaros Gábor: Köszi. Azért ha legközelebb arra jársz mindenképpen ugorj fel a tetejére...megéri :-)

5. Látom komolyan dokumentálódtatok a meglátogatott helyekkel kapcsolatban. Ismét szép képeket készítettetek. Az időjárásra sem lehetett panasz.

6. @Kozma Erzsébet: Igen-igen, mindig felkészülünk a helyről ahova megyünk. Néha előbb, néha utóbb :-)

7. Klasz képek, csak ismételni tudom magam....