2011. aug. 10.

Erdélyi barangolások 4.rész - Visszatérés Székelykőről

Még néhány kép a csúcsról.

Ebéd és pihenés után újjult erővel vágtunk neki a következő szakasznak. Miután végigsétáltunk a hegygerincen a szomszédos faluba vezető ösvényen ereszkedtünk le.

A hegy lábánál szintén nem a kijelölt úton mentünk vissza Torockóra, hanem át mindenen toronyiránt :-)

A hegyen található több jellegzetes elem. Ilyen például a Kőkert. A torockószentgyörgyi gazdák ide viszik ki tavasszal a kecskéiket. A magukra hagyott állatok heteken át háborítatlanul legelészhetnek a sziklafalakkal körülvett kőkertben, mivel a hely szinte megközelíthetetlen. Vagy a Kőlyuk, amiről azt tartják, hogy ide menekültek 1849-ben a közeli Nagyenyed pusztulásakor a Bethlen Kollégium diákjai.

De ide már csak Balázsnak volt ereje felmenni.

1. Jujjj mi mindenről lemaradtam, de sebaj most bepótolom. Látom nagyon szép helyeken jártatok és egy remek anyagot gyűjtöttetek amit bárkivel bátran meg lehet osztani.
    Ezek közül sok helyen én sem jártam, de remélem, hogy majd eljutok. Örvendek, ha jól éreztétek magatokat és élményekkel gazdagodtatok.

2. @Kozma Erzsébet: Sok szép helyen jártunk, és kitörölhetetlen emlékekkel jöttünk haza :-)
    Vissza fogunk még menni, mert több van még ott, mint amit eddig láttunk/tapasztaltunk...

3. Olyan szabályos mintha egy épített alagút volna. Gyönyörű.